Vadovaujantis priimtu 2017 m. gegužės 15 d. Nr. ĮV-675 Lietuvos Respublikos kultūros ministro įsakymu „Dėl kultūros įstaigų vartotojų pasitenkinimo teikiamomis paslaugomis tyrimo metodikos patvirtinimo“, pagal nustatytą tyrimo metodiką Lietuvos Respublikos kultūros ministro valdymo srityje veikiančioms įstaigoms pavedama įsivertinti vartotojų pasitenkinimą teikiamomis paslaugomis, tyrimą atliekant kas 1 metus (arba ne rečiau kaip kartą per 2 metus). 2023 m. atliktas tyrimas: https://www.gargzdaivb.lt/tyrimai-iranalizes/27#c-44/t-408 Vykdant nuolatinę kultūros paslaugų vartotojų nuomonės stebėseną ir vadovaujantis LR Kultūros ministro įstatymu, Jono Lankučio viešojoje bibliotekoje 2025 m. kovo 18 – balandžio 30 d. buvo atliktas Vartotojų pasitenkinimo teikiamomis paslaugomis tyrimas.
Tyrimo tikslas – išsiaiškinti Jono Lankučio viešosios bibliotekos (toliau – J. Lankučio VB) ir filialų vartotojų pasitenkinimą teikiamomis paslaugomis, supažindinti visuomenę su vartotojų nuomone. Šio tyrimo rezultatai padės bibliotekai ateityje įsivertinti savo stipriąsias ir išsiaiškinti silpnąsias puses, atsižvelgus į tai, tobulinti savo veiklą.
Tyrimo uždaviniai:
- išsiaiškinti vartotojų nuomonę apie bibliotekos teikiamas paslaugas ir aptarnavimo kokybę;
- apibendrinti tyrimo rezultatus, numatyti jų panaudojimo galimybes kultūros paslaugoms bei aptarnavimo kokybei tobulinti.
Tyrimo išvados:
- vartotojų pasitenkinimo indeksas bibliotekos teikiamomis paslaugomis 2025 m. – 96,03% (2023 m. – 95,44%);
- bibliotekoje daugiausiai lankosi 60 – 69 metų lankytojai;
- vertinant respondentų išsilavinimą, daugiausiai jų buvo su aukštuoju išsilavinimu;
- bibliotekoje dažniausiai lankosi moterys;
- vartotojai lankosi bibliotekoje kartą per mėnesį;
- net 90,7% (2023 m. – 83,5%) respondentų ketina toliau lankytis bibliotekoje ir naudotis jos paslaugomis;
- dažniausiai priežastis, dėl kurios vartotojai nesilanko bibliotekoje – dėl laiko stokos;
- geriausiai respondentų vertinama yra bibliotekos aptarnavimo kokybė;
- lankytojai dažniausiai sužino apie bibliotekos teikiamas paslaugas iš bibliotekos darbuotojų telefonu arba žodžiu;
- didžioji dauguma respondentų rekomenduotų kitiems lankytis Jono Lankučio viešojoje bibliotekoje ir dalyvauti renginiuose bei edukacijose;
- tyrime dalyvavę respondentai mažai naudojasi tarpbibliotekinio skolinimosi ir mobiliosios bibliotekos paslaugomis.
Tyrimas atliktas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos kultūros ministro įsakymu „Dėl kultūros įstaigų vartotojų pasitenkinimo teikiamomis paslaugomis tyrimo metodikos patvirtinimo“ 2017 m. gegužės 15 d. Nr. ĮV-675.
- bibliotekos vartotojų pasitenkinimo indeksas 2023 m. - 95,44 proc.;
- respondentai dažniausiai naudojasi bibliotekos filialų paslaugomis;
- vartotojai lankosi bibliotekoje kartą per keletą savaičių;
- vartotojų geriausiai vertinama yra bibliotekos aptarnavimo kokybė;
- apie bibliotekoje vykstančius renginius respondentai dažniausiai sužino iš bibliotekininkų rekomendacijų (telefonu arba žodžiu);
- didžioji dauguma respondentų rekomenduotų kitiems apsilankyti Klaipėdos rajono savivaldybės Jono Lankučio viešojoje bibliotekoje ir dalyvauti renginiuose, užsiėmimuose;
- 83,5 proc. respondentų ketina patys toliau lankytis bibliotekoje bei naudotis jos paslaugomis;